امام علی (ع): العِلمُ سُلطانٌ، مَن وَجَدَهُ صالَ بِهِ، ومَن لَم يَجِدهُ صيلَ عَلَيهِ

آخرین خبر

۲۸ فروردین ۱۴۰۳

پیش‌بینی‌های بازاریابی برای استفاده از هوش مصنوعی و اثرات آن بر شبکه‌های اجتماعی

ایده‌هایی برای قدم بعدی در شبکه‌های اجتماعی، هوش مصنوعی، آنالوگ و فضای اعتماد مدیران بازاریابی و تیم‌های رهبری آن‌ها جای پای خود را در اثربخشی و خلاقیت بالقوه‌ای یافتند که GenAI قول داده بود برای آن‌ها فراهم کند، درحالی‌که برای رفع نیازهای یک واقعیت انسان‌محور رکاب می‌زدند.

پنج پیش‌بینی بازاریابی از منظر متخصصان گارتنر:

  1. کاهش در کیفیت سایت‌های رسانه‌های اجتماعی: تا سال 2025، یک کاهش قابل‌ملاحظه در کیفیت سایت‌های رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شود مصرف‌کنندگان تا 50% استفاده از این پلتفرم‌ها را محدود کنند.
  2. افزایش استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی: تا سال 2026، 80% از استعدادهای خلاقانه به صورت روزانه از GenAI استفاده خواهند کرد که امکان انجام کار استراتژیک بیشتر و درنتیجه صرف زمان بیشتر برای ایجاد خلاقیت را مهیا می‌کند.
  3. تمرکز بر برندهای بدون حضور هوش مصنوعی: تا سال 2027، 20% از برندها به جانمایی و تمایز پیش‌بینی‌شده مبتنی بر عدم حضور AI در کسب‌وکار و محصولاتشان تمرکز خواهند کرد.
  4. کاهش ترافیک سایت‌ها به دلیل افزایش استفاده از جستجوی AI: تا سال 2028، برندها خواهند دید که ترافیک واقعی سایتشان حدود 50% یا بیشتر کاهش‌یافته و مصرف‌کنندگان بیشتر به تحقیق مبتنی بر AI تمایل دارند.
  5. توجه به معیارهای تائید محتوا در استفاده از AI: تا سال 2026، 60% از مدیران بازاریابی معیارهایی نظیر فناوری تائید محتوا، پایش ارتقاءیافته، و محتوای تولیدشده توسط کاربر که تائید کننده برند است را مدنظر قرار می‌دهند تا برندهایشان را از فریب درحال‌توسعه توسط GenAI محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

فرم ارسال مطلب

کلیه حقوق مادی و معنوی اثر متعلق به نویسنده است
و مطالب به اسم نویسنده منتشر خواهد شد.
حداکثر حجم فایل ارسالی 2مگابایت