امام علی (ع): العِلمُ سُلطانٌ، مَن وَجَدَهُ صالَ بِهِ، ومَن لَم يَجِدهُ صيلَ عَلَيهِ

آخرین خبر

۰۲ دی ۱۴۰۲

درس‎‌هایی از استراتژی مخابراتی و رویه رهبری شرکت الیزا

استراتژی مخابراتی و رویه رهبری الیزا دستاوردهای مثبتی برای کسب‌وکار به‌ همراه داشته است. در مقاله حاضر بررسی خواهد شد که دستاوردها چطور به الیزا کمک کرده‌اند تا به چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی خود واکنش نشان دهد.

افزایش روندهای درآمد مخابراتی به‌دلیل استراتژی مخابراتی الیزا

اپراتور فنلاندی الیزا از سال ۲۰۱۵ شاهد رشد دائمی درآمد خود بوده است. به‌طورکلی، همان‌طورکه در نمودار زیر نشان داده شده است، چنین وضعیتی به طور میانگین درمورد سایر شرکت‌های مخابراتی اروپا صدق نمی‌کند.

الیزا در گزارش سالیانه سال ۲۰۲۱ خود از رشد سالانه 5 درصدی درآمد خود خبر داد. این شاهکاری قابل‌تحسین در بازار اشباع شده فنلاند است که در سال ۲۰۲۱ در آن ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند به 116 درصد رسیده بود. این امر به عملکرد قوی الیزا در «رشد خدمات مبتنی بر تلفن همراه» و «پروژه‌های دیجیتال سازی کسب‌وکار» نسبت داده می‌شود (مانند شبکه‌های خصوصی، امنیت سایبری و اینترنت اشیا (IoT)).

نتایج نظرسنجی و عوامل کلیدی موفقیت الیزا

در اواخر سال ۲۰۱۹، شرکت اس‌تی‌ال پارتنرز از 168 مدیر اجرایی شرکت‌های مخابراتی نظرسنجی کرد. نتایج این نظرسنجی نشان داد که کارمندان الیزا، شرکت مخابراتی پیشرو، در زمینه رهبری، فرهنگ و هدف به این شرکت نمرات بالایی می‌دهند. در مارس ۲۰۲۰، اس‌تی‌ال پارتنرز گزارش «الیزا: تعالی رهبری مخابراتی و نحوه انجام آن» را منتشر کرد که به بررسی دقیق‌تر شیوه‌های الیزا پرداخته است. این گزارش شش عامل کلیدی موفقیت (CSF) را شناسایی کرده که مبنای اثربخشی الیزا محسوب می‌شوند:

1. رهبری پایدار و هماهنگ

رهبری قوی و هماهنگ الیزا با آزادی عمل برای نوآوری و دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه مخارج سرمایه‌ای (CAPEX)، نوآوری مقرون‌به‌صرفه و اعتماد سهام‌داران را تقویت کرده است.

2. استراتژی سه‌گانه

الیزا بر سه رکن استراتژیک تمرکز دارد:

بهترین بودن در اتصال به بازار داخلی

رشد خدمات دیجیتال در سطح بین‌المللی

برتری برند

3. فرهنگ یادگیری مستمر

فرهنگ الیزا بر یادگیری از شکست‌ها و بهبود مستمر برای نوآوری و مزیت رقابتی جهانی تأکید دارد. رهبران اشتباهات را به اشتراک می‌گذارند و به کارمندان اجازه ریسک می‌دهند.

4. تمرکز بر مشتری

الیزا با پیش‌بینی نیازهای مشتریان، ارائه ارزش و تمرکز بر سادگی و کیفیت، مشتری مداری را به‌عنوان ارزش محوری خود قرار داده است.

5. استراتژی استعدادیابی

این شرکت با فراهم‌سازی فرصت‌های چالش‌برانگیز، آزادی عمل، انعطاف‌پذیری و ثبات مالی، بهترین استعدادهای نرم‌افزاری را جذب و نگهداری می‌کند.

6. مشارکت و مالکیت فکری

الیزا با تمرکز بر توسعه مالکیت فکری و همکاری با شرکت‌های دارای ارزش‌های مشترک، کسب‌وکار خود را در عرصه بین‌المللی گسترش می‌دهد.

الیزا با ترکیب این شش عامل کلیدی موفقیت، به‌عنوان نمونه‌ای بارز از رهبری و فرهنگ‌سازمانی موفق در صنعت مخابرات شناخته می‌شود

پیشرفت در مأموریت پایداری الیزا با عوامل کلیدی موفقیت آن

بیانیه‌ مأموریت جدید

الیزا با نشان‌دادن تعهد خود به حل بزرگ‌ترین چالش‌های جهان و فراتر رفتن از حوزه اتصال، بیانیه مأموریت خود را در ژانویه ۲۰۲۰ از «ایجاد تجربه و بهره‌وری در زندگی روزمره» به «آینده پایدار از طریق دیجیتالی سازی» به‌روزرسانی کرد.

مأموریت جدید که با همکاری کارمندان الیزا تدوین شده، کاملاً با رکن استراتژیک برند برتر بودن این شرکت همخوانی دارد که مؤلفه‌ای درخور توجه در عامل کلیدی موفقیت چشم‌انداز و استراتژی آن محسوب می‌شود. این اپراتور بر روی آنچه برای مشتریان و کسب‌وکار مهم است (تضمین آینده) و آنچه به نفع جامعه است (توسعه پایدار) متمرکز است.

این پیام و رویکرد در خصوص توسعه مأموریت سه عامل از شش عامل کلیدی موفقیت را نشان می‌دهد  و انتظار می‌رود که علاوه بر بهبود قدرت انگیزشی، استقبال کارمندان از مأموریت این شرکت را افزایش دهد.

از منظر استراتژی مخابراتی، عوامل کلیدی موفقیت الیزا آن را قادر می‌سازند تا:

  • در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتواند به فرصت‌ها و چالش‌ها واکنش نشان دهد.
  • نوآوری کند و از قابلیت‌هایی فراتر از کسب‌وکار اتصال محوری خود بهره ببرد.
  • در مأموریت خود برای ایجاد «آینده پایدار از طریق دیجیتالی سازی» پیشرفت کند.

برای آشنایی بیشتر با این موضوع با کلیک بر روی «دوره‌ی آموزشی مرتبط» می‌توانید در دوره آموزشی «Human Resources (HR) Strategy Development » از سامانه مدیریت یادگیری شرکت نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

فرم ارسال مطلب

کلیه حقوق مادی و معنوی اثر متعلق به نویسنده است
و مطالب به اسم نویسنده منتشر خواهد شد.
حداکثر حجم فایل ارسالی 2مگابایت