امام علی (ع): العِلمُ سُلطانٌ، مَن وَجَدَهُ صالَ بِهِ، ومَن لَم يَجِدهُ صيلَ عَلَيهِ

آخرین خبر

۲۸ بهمن ۱۴۰۲

پیشرفت‌های هوش مصنوعی و کاربردهای آن در زندگی روزمره و کسب‌وکار

پیشرفت‌های هوش مصنوعی در سال‌های اخیر و کاربردهای آن برای زندگی روزمره و کسب‌وکار بسیار چشمگیر بوده است. این پیشرفت‌ها با ارائه ابزارهای هوش مصنوعی تحلیلی و مولد، به انسان‌ها کمک می‌کنند تا وظایف را بهبود بخشند، زمان صرف‌شده را کاهش و کارایی را افزایش دهند. ابزارهای هوش مصنوعی تحلیلی از داده‌های پیشین برای پیش‌بینی و خودکارسازی فرایندها استفاده می‌کنند، درحالی‌که ابزارهای هوش مصنوعی مولد قادر به ایجاد داده‌های جدید بر اساس ورودی‌های اولیه هستند. این پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلفی مانند ویدیوسازی و ابزارهای نوشتاری به‌ویژه چت‌بات‌ها، هوش مصنوعی به انسان‌ها کمک می‌کند تا کارهایشان را بهبود بخشند و باعث صرفه‌جویی در منابع و زمان شوند. پروژه‌هایی مانند ChatGPT از OpenAI نمونه‌ای برجسته از این پیشرفت‌ها هستند که با استفاده از هوش مصنوعی، پاسخ‌های شبیه انسان تولید می‌کنند و در تولید محتوا و راه‌حل‌های هوشمند برای مسائل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. شکل (1) یک اینفوگرافیک از ابزارهای کاربردی هوش مصنوعی را در شش دسته مختلف شامل 18 ابزار ویدئویی، 24 ابزار بازاریابی، 12 چت ربات، 18 ابزار طراحی، 27 ابزار نوشتاری و 24 ابزار بهره‌وری نشان می‌دهد.

شکل (1). یک اینفوگرافی از 120 ابزار هوش مصنوعی

بنابراین، در کل 123 ابزار در این دسته‌بندی قرار دارد که 120 ابزار منحصربه‌فرد را شامل می‌شود (ChatGPT در سه دسته بهره‌وری، چت‌بات و نوشتاری و جاسپر در دو دسته چت‌بات و نوشتاری حضور دارند).

برای آشنایی بیشتر با ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانید با کلیک بر روی دکمه‎‌ی “دوره‌ی آموزشی مرتبط” در دوره‌ی «ChatGPT and AI tools» در سامانه مدیریت یادگیری (LMS) شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

فرم ارسال مطلب

کلیه حقوق مادی و معنوی اثر متعلق به نویسنده است
و مطالب به اسم نویسنده منتشر خواهد شد.
حداکثر حجم فایل ارسالی 2مگابایت