امام علی (ع): العِلمُ سُلطانٌ، مَن وَجَدَهُ صالَ بِهِ، ومَن لَم يَجِدهُ صيلَ عَلَيهِ

آخرین خبر

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهبردهای کلیدی برای توسعه و استقرار فناوری 6G: آماده‌سازی برای آینده

در دهه‌ی گذشته، کشورها برای توسعه‌ی فناوری بی‌سیم 5G به رقابت پرداختند. استقرار 5G به‌سرعت پیش رفت و اکنون بیش از 160 اپراتور از آن استفاده می‌کنند. اما چندین سال زمان می‌برد تا 5G به‌طور کامل استقرار یابد و نیازمندی‌های آینده را برآورده کند. اما ایالات‌متحده در حال پیشرفت در این زمینه هستند و توجه به توسعه 6G معطوف شده است. 5G، امکانات زیادی را فراهم می‌کند، اما برای برخی فناوری‌های آینده کافی نیست. از طرفی، نگرانی‌هایی درباره‌ی امنیت ملی و فراگیر شدن استفاده‌ی بدون‌تردید از فناوری بی‌سیم وجود دارد. ازاین‌رو، توسعه 6G مسیر جدیدی را به خود گرفته و موجبات تأثیرات سیاسی و اقتصادی مهمی را در آینده فراهم می‌کند.

برای پیشبرد بهترین استراتژی برای توسعه 6G، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • جذب و آموزش استعدادهای متخصص: سرمایه‌گذاری در آموزش و جذب نخبگان در زمینه‌هایی ازجمله فیزیک، مهندسی برق، مهندسی مواد و مهندسی انرژی ضروری است.
  • توسعه زنجیره تأمین: همکاری با شرکای قابل‌اعتماد و تأمین مواد اولیه از داخل و خارج از کشور برای تأمین نیازهای تکنولوژیکی ضروری است.
  • ایجاد سیاست‌های حاکمیتی مؤثر: تدوین قوانین و مقرراتی که توسعه و استقرار 6G را تسهیل کنند و از همه جوانب اجتماعی و اقتصادی مراقبت کنند ضروری است.
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی: ایجاد زیرساخت‌های گسترده و به‌روز شامل دکل‌های مخابراتی کوچک و فناوری‌های ارتباطی جدید برای پشتیبانی از نیازهای بالقوه 6G ضروری است.
  • همکاری بین بخش‌ها: هماهنگی و همکاری بین دولت، صنعت و دانشگاه‌ها برای توسعه و استقرار فناوری 6G امری اساسی است.
  • سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه: افزایش سرمایه‌گذاری در پژوهش و توسعه فناوری‌های موردنیاز برای 6G، ازجمله مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASICs)، ضروری است.

اگر این نکات را در نظر بگیرید و استراتژی‌های مربوطه را اجرا کنید، می‌توانید به پیشرفت و استقرار موفقیت‌آمیز فناوری 6G کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

فرم ارسال مطلب

کلیه حقوق مادی و معنوی اثر متعلق به نویسنده است
و مطالب به اسم نویسنده منتشر خواهد شد.
حداکثر حجم فایل ارسالی 2مگابایت