امام علی (ع): العِلمُ سُلطانٌ، مَن وَجَدَهُ صالَ بِهِ، ومَن لَم يَجِدهُ صيلَ عَلَيهِ

آخرین خبر

۲۴ مهر ۱۴۰۲

رونمایی از پرچمدار تازه: معرفی پردازنده Exynos 2400 با گرافیک AMD و ارتباط ماهواره‌ای در سامسونگ

با بهره‌گیری از تراشه Exynos 2400، سامسونگ به ویژگی‌های قدرتمندی برای دستگاه‌های هوشمند خود دست‌یافته است. این تراشه با واحد CPU قدرتمند خود، تا ۷۰ درصد پرقدرت‌تر از نسل قبلی خود، Exynos 2200، عمل می‌کند و پردازش‌های هوش مصنوعی را به شگفتی ۱۴.۷ برابر سریع‌تر ارائه می‌دهد.

تراشه‌ی Exynos 2400 از گرافیک Xclipse 940 بهره‌مند است، که با استفاده از ریزمعماری AMD RDNA 3 توسعه یافته است. این تراشه، با ۶ پردازنده‌ی ورک‌گروپ (WGP)، اجرای بازی‌ها و پردازش‌های مبتنی‌بر رهگیری پرتو را به نحوی مطلوب بهبود می‌بخشد.

سامسونگ از ابزار هوش مصنوعی جدیدی نیز استفاده می‌کند که قرار است به‌عنوان یک ویژگی ممیزی در سری گلکسی S24 معرفی شود. این ابزار به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از هوش مصنوعی مولد، متن را به عکس تبدیل کنند.

علاوه بر این، تراشه‌ی Exynos 2400 دارای یک مودم 5G جدید است که با پشتیبانی از فناوری‌های NB-IoT و NTN به ارتباطات ماهواره‌ای متصل می‌شود. سامسونگ این امکان را ارائه می‌دهد که گوشی‌های هوشمند به ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه دست یابند، که احتمالاً یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد گلکسی S24 خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

فرم ارسال مطلب

کلیه حقوق مادی و معنوی اثر متعلق به نویسنده است
و مطالب به اسم نویسنده منتشر خواهد شد.
حداکثر حجم فایل ارسالی 2مگابایت